2009. március 20., péntek

Owen interjú

Nem jutott eszembe frappánsabb cím.

Íme a tegnapi Journalban olvasható Michael Owen interjú.
"Kétségtelen tény, hogy sérülések jellemezték a Newcastlenál eltöltött időszakot. Bosszantó, ugyanakkor, és az emberek valószínűleg kinevetnek, tudom, hogy nem vagyok sérülékeny.

"Ha megnézik a Newcastlenál töltött éveket, a gondok akkor kezdődtek, amikor Paul Robinson ráesett a lábfejemre a Tottenham ellen nem sokkal karácsony után. Rengetegen szednek össze lábközépcsont-sérüléseket, de általában nem olyan súlyosak, mint az enyém volt. Senkinek sem tört volna el a lába ugyanilyen helyzetben.

"Ezután elsiettettem a világbajnokságra való felkészülést. Játszottam egy félidőt a Newcastleban. Mivel olyan sokáig voltam gipszben a lábam legyengült és utólag azt kell mondjam, nem lett volna szabad játszanom Németországban az angol válogatottal.

"Most ezt könnyű kijelenteni, de ha újracsinálhatnám ugyanúgy elmennék, mert a világbajnokságról volt szó. Nem gondolok arra, hogy mi történhetett volna másként, de így utólag tudom, hogy a lába nagyjából feleannyira volt erős, mint kellett volna.

"Az izmok segítik a végtagokat és nagyon csúnyán kifordult a térdem és ennyi volt. Ez mind annak a következménye, hogy valaki ráesett a lábfejemre, nem érzem magam hibásnak.

"Tudom, hogy rendes okai voltak a sérüléseimnek. A Liverpoolnál volt néhányszor gondom volt a combhajlítómmal és úgy vélték sokan, hogy sérülékeny vagyok.

"Amikor a Real Madridnál voltam állandóan azt mondták, hogy a padot melegítem, de többször voltam kezdő, mint csere.

"Eztán jöttek a lábfej- és térdsérülések. Azóta volt sérvműtétem - ami nagyon gyakori -, majd kilenc nap múlva már gólt lőttem az Everton ellen. Ebben a szezonban egyszer kifordult a bokám, ami megint véletlen sérülés volt, hiszen felugrás után egy védő lábára érkeztem.

"Megértem azokat, akik azt mondják, hogy többet kellett volna játszanom, mert senki sem akar nálam többet játszani, de bosszant, amikor sérülékenynek neveznek.

"Nem igaz, hogy amikor kifutok a pályára törékenyebb vagyok mint bárki más. A sérüléseim akárkivel megestek volna azonos körülmények között.

"Remélhetőleg a sérülések nem rontottak el, mint játékost. Ahogy egyre idősödök a játékom is alkalmazkodik, és a szervezetem ezt bizonyos fokon meg is kívánta. Amikor 18 és 19 éves voltam, agárként rohantam fel-alá a szélen, íveltem középre a labdákat.

"Alan Shearerrel is hasonló történt, megváltoztatta a játékat, inkább center lett a vége felé, de ugyanúgy meglőtte a góljait.

"Okos játékosok mindig képesek alkalmazkodni, megtalálják a kellő módszereket még ha a testük meg is változik.

"Egyetlen dolog, ami nagyon jellemző rám, hogy kell egy vagy két mérkőzés, hogy felvegyem a ritmust, most azonban nincs időnk erre. Remélhetőleg rögvest visszaszokok és azonnal elkezdhetem a gólgyártást."

Van néhány dolog, amiben nem értek egyet Owennel, de általánosságban beszélve teljesen érthetőek számomra a gondolatai. Sérülékeny valaki aki az ütközések következtében néha elszenved törést vagy ficamot? Szerintem sem.

Sérülékeny az, aki akkor is képes megsérülni, ha senki nem ér hozzá, egy sprint végén a combjához kap, vagy rosszul lép és aláfordul a bokája, vagy egy kirúgásnál meghúzódik a lágyéka.

Nagyon haragudtam Owenre, amikor elment 2006-ban a világbajnokságra, pusztán csak azért, mert kihagyott nálunk egy fél évet és igazságtalannak éreztem, hogy a válogatottban bezzeg játszik.

Utólag már inkább sajnáltam őt és magunkat is, azért pedig nem tudok neheztelni rá, mert félig 100%-osan is vállalta a vb-szereplést, akármit is mondanak a BL-ről, meg a bajnoki címről, a válogatott tornákra hajtanak legjobban a játékosok.

Nem tudom ez a nyilatkozat mennyire tudható be annak, hogy más megvilágításba akarja helyezni az elmúlt 3,5 évet, azt szeretné-e, hogy ne emlékezzenek ilyen negatívan a Newcastle-évekre, amikor megírják az életrajzát, és ezzel előkészítve egy új fejezet nyári megkezdését. Őszintén remélem, hogy alá fog írni hozzánk, de sok reményt nem tudok hozzáfűzni. Sem Owen, sem a vezetés részéről nem vagyok biztos benne, hogy mindent megtennének majd a megegyezésért.

Ha itt marad, nálam félisten-státuszba kerül, mert ez nagyjából felérne azzal, amikor Shearer a Rovers után minket választott, illetve később ellenállt a számtalan ajánlatnak, amit már a mi játékosunkként kaphatott a többi nagyklubtól.

Reméljük Owen beváltja az interjú végén tett ígéretét és már holnap beköszön az ellenfélnek, a többit nyáron meglátjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése